14.57

Funderar lite på hur jag mår, just nu är jag ledsen, efter vad som hände igår. Följde med Johanna på middag hos mylene. Jag var inte på så bra humör pga Mario och hans idiotiska (enligt mig) val. så vid 11 förlorade jag all glädje och ville bara träffa honom, frågade om jag kunde komma dit och jag fick ett nej, (tack!) så jag åkte hem och var hemma när klockan slog 12, bölade som ett litet barn.

Jag satte på en film, minns inte vilken. Och somnade vid 3, efter att ha smsat mario en del.

Minns inte exakt vad jag skrev, men det var väl basically att han var en dålig pojkvän. Och nu funderar jag på om det är värt det? Nu har jag ju pms också, så vi får se hur det blir om en vecka. Men jag känner mig bara så arg och ledsen.

Här är Marios prioretiringslista enligt mig
Vänner
Ha kul
Öl och sprit
- de tre bäst kombinerade
Film
How i met your mother skämt
Ida. (jag alltså)

Han kan inte ta sig tid att lyssna på vad jag säger, eller det kan han kanske, men inte förstå vad jag säger, hur jag säger det eller varför jag säger det.

Han säger åt mig att rycka upp mig, (precis som peter ihrner gjorde) men det är inte bara att rycka upp mig, hur fan ska jag vara glad när min kille bara bryr sig om mig när han vill ha något. Jag känner mig som en jävla dörrmatta, folk kliver på mig och är glad för att jag kan torka upp the mess they made.

Går runt i lägenheten och bara plockar upp efter honom,.

Det värsta är hur jävla kär jag är i honom. Jag tar skiten han ger mig. för när han tittar på mig eller gör de saker han gör så smälter jag. Men jag kan inte leva i ett förhållande när det passar honom. Han kan inte säga att han älskar mig när han inte älskar att vara med mig. Vi har varit tillsammans i 2 månader, av dessa två månader har han stannat hemma för min skull 2 dagar. hemma från fester alltså.

Nu har han sagt att så fort nyår har passerat så ska han sluta gå ut. Vad är hans planer för ikväll? Jo, ut och festa. Festa upp sin hyra. Hyran som jag måste få. Där är en annan jävla sak. Jag kommer hit, bor hos honom, han får sin hyra första dagen. Sedan kmr han hit, bor här och säger att han inte har råd att betala, bara för att jag är kär i honom så blir jag en geleklump och kan inte demanda av honom att han ska betala för att bo här,. som han fucking måste!
Nu får han lön, kanske 10000 kronor, han får tillbaka sin deposition på 10000 och nästa månad när han ska flytta får han också lön så det är inte direkt att han inte har råd! ok, de första 10 går till nästa depo, 5000 går till hans andra hyra för förra månaden. men då har han 5 kvar, då tycker jag att han ska betala 3600 kronor som han är skyldig. ok, då har han bara 1400 kronor kvar men det är fan inte mitt jävla problem att han är sämst på att spara pengar, om han slutade dricka varje jävla fredag och lördag och nu måndag. så hade han haft typ 3000 till att leva på, varför ska jag tycka synd om ett fyllesvin som själv sätter sig i skiten!?

JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ ATT VARA ARG!

och ännu värre är att jag seriöst ville skära mig själv igår. Jag kände mig så tom, så ensam och så ovärd. De enda som spelade roll för honom var att hans kväll inte blev förstörd.

Jag förstår inte hur han kan fortsätta och parta, när han vet att jag mår bajs och verkligen behöver honom. Hur han bara kan skita i mig sådär? Jag mådde så dåligt av det där igår att jag var tvungen att åka hem för att inte typ kasta mig in i en raket.

2010, nu står man framför ett vägskäl, fortsätta som man gjort i 2009 eller börja om utan någon skit och hoppas på att det fungerar bättre?

2 saker vet jag.
Jag kan inte fortsätta må som jag gjort nu senaste tiden.
Han måste visa att han faktist vill ha mig. tänker inte vara snäll längre.

Kommentarer
Postat av: kicki

jag vet att jag inte känner dig men jag vet också hur det är att försöka lära en gammal hund att sitta! Det är inte lätt att försöka få någon att ändra sig eller lära sig att försöka kompromissa i ett förhållande men lika väl så vet jag att det går! Det går , jag trodde aldrig att jag skulle få en kille att lära sig att kompisar inte är allt och att man inte kan låta sitt liv kretsa kring ens umgänge och så som livet va när man var singel för när man var singel så behövde man inte tänka på någon annan än sig själv. Det är viktigt att försöka sätta "gränser" utan att få den andra i förhållandet att bli rädd och vilja ta sig ur de. Jag förstår att det är svårt men de svåraste beslutet ligger nog hos dig och det är om du orkar ta dig tid och ork att kämpa. Det går om man vill, sedan hur långt man tar det beror helt på den andra personen i fråga.

Hoppas inte det låter helt wierd och att du kankse tar till dig lite även om du kanske inte vill eller kan ta råd ifrån någon som inte har med ditt liv att göra. Men jag vet hur fin kärleken kan vara när det är bra också, man måste se det ifrån både det bra & dåliga... hope it's gonna work out alright for you. from a girl to girl!

2010-01-01 @ 15:54:27
Postat av: Anonym

öppen och intressant blogg!

2010-01-01 @ 19:51:57
Postat av: Anonym

Jag håller med första komentaren. Fundera på om du tycker att det är värt att kämpa annars kanske 2010 ska vara ett år du bara tänker på dig och inte har en människa som drar ner dig att tänka på också.Det krävs tyvärr mkt av dig när ett förhållande kommer i en sitts som denna. Men jag hoppas att allt blir bra och du får en ett liv du känner är värt att leva! All lycka!

2010-01-02 @ 17:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0